APO/Parent´s Association

Screen Shot 2021-10-05 at 4.57.25 PM.png

The Parent Organization at CVIS, or APO, is a volunteer-based group that changes based on our current event or project. We are separate from the Fundraising Committee that operates to support our Scholarship Fund.

Typically we start each year with an annual collection drive with a suggested donation of 400 pesos per family. The money collected from this drive gives APO a base for a back-to-school event to welcome our new families and reconnect after the summer.

Throughout the year there are many APO-sponsored events that your participation is needed and any work done counts towards your volunteer hours - Día de los Muertos and Halloween, Navidad, Día de Niños, beach clean-ups, bake sales, and movie nights.

The money collected at these events (from ticket sales of food, art, and games) is then used to pay for; our next event, Staff & Teacher Appreciation Day, holiday gifts as well as the special classroom or school needs.

This year APO Board for 2022-2023 is TBD

You can stay informed by checking the school calendar, the chalkboard in front of the school, and your email or class WhatsApp groups on how to be involved.

__________

La Organización de Padres en CVIS, o APO, es un grupo de voluntarios que cambia según nuestro evento o proyecto actual. Estamos separados del Comité de Recaudación de Fondos que opera para apoyar nuestro Fondo de Becas.

Por lo general, comenzamos cada año con una campaña de recolección anual con una donación sugerida de 400 pesos por familia. El dinero recaudado de esta campaña le da a APO una base para un evento de regreso a la escuela para dar la bienvenida a nuestras nuevas familias y reconectarse después del verano.

A lo largo del año, hay muchos eventos patrocinados por APO en los que se necesita su participación y cualquier trabajo realizado cuenta para sus horas de voluntariado: Día de los Muertos y Halloween, Navidad, Día de Niños, limpieza de playas, venta de pasteles y noches de cine.

El dinero recaudado en estos eventos (de la venta de entradas de comida, arte y juegos) se utiliza para pagar; nuestro próximo evento, Día de Agradecimiento al Personal y Maestros, obsequios navideños, así como necesidades especiales del salón de clases o de la escuela.

Puede mantenerse informado consulte el calendario escolar, la pizarra frente a la escuela y su correo electrónico o grupos de WhatsApp de clase sobre cómo participar.

APO