Teacher Week, Day of the Student and More!

Dear Community,

I start this week with a huge thank you to all the students and families who made last week so special for the teachers.  The kind thoughts and gifts were greatly appreciated by the teachers, and made them feel very appreciated!  Thank you for all the time and energy that you all put into celebrating our teachers.

Today was Day of the Student, a special day for Secundaria students. The students spent the day at Los Muertos Beach, eating sushi and pizza, and playing in the water.  It was a very relaxing and fun day for the kids and their teachers.  A big thank you to APO for supporting the event!

A few highlights from last week—Grade 7 had us laughing along with them during their performance for Spanish class, Secundaria students helped to paint signs to keep the river clean, and Grade 6 had a bake sale to support their end of year trip to Santa Maria del Oro.   A few photos:

SAVE THE DATE: Next Friday, June 3 we will celebrate Family Day at CVIS.  We invite all parents to join us for a delicious breakfast starting at 8:15am followed by performances from all the classes from 9-10am.  We hope you can join us for this special day honoring the family!

Please remember that this Friday is the last Friday of the month, which means there is no school for students.  Teachers will be involved in professional development in Bucerias.

Upcoming dates:

May 27: No school, professional development for teachers

June 3: Family Day at CVIS.  8:15 breakfast for parents, 9-10am performances

June 24: No school, professional development for teachers

********************************************************************************

Estimada Comunidad,

Empiezo esta semana con un enorme gracias a todos los estudiantes y familias que hicieron la semana pasada especial para los maestros. Los buenos pensamientos y regalos fueron muy apreciados por los maestros, y los hizo sentir muy apreciados! Gracias por todo el tiempo y la energía que uso para celebrar a nuestros maestros.

Hoy es el día del Estudiante, un día especial para los estudiantes de secundaria. Los estudiantes pasaron el día en la playa Los Muertos, comiendo sushi y pizza, y jugando en el agua. Fue un día muy relajado y divertido para los niños y sus maestros. Un gran agradecimiento a APO por apoyar el evento!

Algunos eventos importantes de la semana pasada- 1º de secundaria nos hiso reir con ellos durante su actuación para la clase de español, los estudiantes de secundaria ayudaron a pintar señales para mantener el río limpio, y 6º tuvo una venta de postres para apoyar su viaje de fin de año a Santa María del Oro. Unas fotos:

APARTA LA FECHA: El próximo viernes 3 junio vamos a celebrar el Día de la Familia en CVIS. Invitamos a todos los padres a unirse a nosotros para un delicioso desayuno a las 8:15 am seguido por actuaciones de todas las clases de 9-10 am. Esperamos que puedan unirse a nosotros para este día especial en honor a la familia!

Por favor, recuerde que este viernes es el último viernes del mes, lo que significa que no hay clases para los estudiantes. Los maestros estarán involucrados en el consejo técnico en Bucerias.

Próximas Fechas:

27 mayo: No hay clases, consejo técnico para maestros
3 de junio: Día de la Familia en CVIS. 8:15 desayuno para los padres, actuaciones de 9-10 am
24 junio: No hay clases, Consejo Técnico para maestros

Support CVIS Today!